Bierhandel De Troetsel haalt concessie voor nieuwe Aartselaarse sportaccommodatie binnen

Op 22 november 2017, over deze onderwerpen: Financiën & Begroting, Nieuwe Sportaccommodatie, Sport, tewerkstelling

De nieuwbouw op het sportcentrum van Aartselaar, waar weldra de tennis-, voetbal-, atletiek- en petanquevereniging hun onderkomen vinden, heeft een concessie-uitbater gevonden. Bierhandel De Troetsel uit Niel haalde de concessie binnen. Marc Kerssebeeck en Carine Claes, die momenteel op het sportcentrum al brasserie ’t Dolfijntje en Het Sportcafé uitbaten, zullen de uitbaters zijn en de contacten verzorgen met de sportclubs.

Bart De Troetsel, die de concessie binnen haalde: “wij danken de gemeente Aartselaar voor het gestelde vertrouwen. In het unieke project zullen wij een goede steun geven naar zowel de clubs, als de uitbating.”

Marc en Carine, uitbaters van de nieuwe brasserie/cafetaria: “Door het positieve verhaal dat wij geschreven hebben in Brasserie Dolfijntje, willen wij de goede samenwerking met Bierhandel De Troetsel verder zetten in het  volledig nieuwe project op het sportcomplex. Wij hopen dat de sportclubs, waarmee wij in de loop der jaren samen een nauwe band hebben opgebouwd, zowel in het Dolfijntje als in Het Sportcafé, zich ook in het nieuwe complex snel thuis zullen voelen. Dit zal een positief effect geven op de reeds gevestigde clubs, en gaat een aantrekkingsbron vormen voor andere activiteiten. Je kan lekker eten of enkel iets drinken in onze gezellige, sfeervolle Brasserie met uitgebreide kaart, omgeven door de natuur, waar iedereen welkom is.”

Bart Lambrecht (N-VA), schepen van Sport: “De concessie is een echte uitdaging geweest. Nergens in Vlaanderen is al eerder een voetbalclub samen met andere clubs in één concessie gestoken. Er is lang en grondig vergaderd door alle actoren. Ik ben dan ook ontzettend blij dat iedereen een akkoord heeft gevonden. Dat ook de clubs zich in de nieuwe werking kunnen vinden is natuurlijk ontzettend belangrijk. We willen absoluut vermijden dat een club in financiële moeilijkheden komt. Door met een concurrentiedialoog te werken hebben we kunnen bereiken dat de concessie voor de gemeente, concessiehouder, uitbater én sportclubs een win-win is. Voor de zomer verklaarde de oppositie dat het onmogelijk was om deze concessie uit te werken. Wij bewijzen nu hun ongelijk.”

Sophie De Wit (N-VA), burgemeester: “De nieuwe brasserie/cafetaria biedt ontzettend veel mogelijkheden. Je hebt een prachtig zicht op alle sportvelden en dat in een groene omgeving. Het nieuwe gebouw zal met alle projecten die nog op stapel staan ook steeds centraler komen te liggen op ons sportcentrum. Met 1.000 actieve sporters bij de vier clubs en talrijke ouders en supporters, zal er elke dag heel wat leven zijn in het nieuwe gebouw. Ik wens de clubs en uitbaters dan ook alle succes toe!”