Meer en vernieuwde zitbanken in straatbeeld

Op 9 oktober 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit & verkeersveiligheid, Senioren, Sociaal Huis & OCMW

In Aartselaar worden dezer dagen heel wat nieuwe zitbanken geplaatst. Ze vervangen oude en versleten zitbanken. Maar er worden ook extra banken geplaatst, daar waar er vroeger nog geen stonden. De banken komen er op initiatief van de OCMW-raad en in nauwe samenwerking met de senioren- en toegankelijkheidsraad die deze legislatuur werd opgericht.

OCMW-voorzitter Hilde Heyman (N-VA) en de N-VA-OCMW-raadsleden Guido D'eer en Nicole Caremans zijn dan ook tevreden met dit initiatief: "Zitbanken brengen de mensen bij elkaar in ons dorp. Even rustig samen op een bankje genieten van de omgeving of wat bij praten. Maar zitbanken zijn ook essentieel voor onze senioren. Vaak zijn die wat slechter te been en dan is een zitbank op verschillende plaatsen in de gemeente ideaal om even uit te rusten tijdens een wandeling. Onze gemeente telt steeds meer senioren en daar houden we dan ook graag rekening mee in ons beleid."

Op volgende locaties komen er nieuwe of extra zitbanken:

J.Blockxlaan op het plein in de bocht aan apartementen

J.Blockxlaan aan hondeweide

J. Van Hooflaan achteraan aan fietspad