Nieuw fiets- en voetpad maakt wijk Buerstede toegankelijker

Op 19 oktober 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit & verkeersveiligheid, Openbare werken, Wijkwerking & Wijkraden

De voorbije maanden zat de Aartselaarse wegendienst niet stil. Het stuk Cleydaellaan tussen A12/N177 en Rozenlaan kreeg een volledig nieuw fiets- en voetpad.

“Voor wijk Buerstede is dat belangrijk, want veel van onze inwoners ontsluiten langs daar onze wijk. Ook voor fietsers van en naar Hemiksem is dit een hele verbetering. Het stuk naast restaurant Peking Wok lag er al lang slecht bij. Dit gemeentebestuur pakt de zaken nu effectief aan. Het vernieuwde fiets- en voetpad maakt het voor zachte weggebruikers veel verkeersveiliger”, vindt gemeenteraadslid Jos Mertens (N-VA), inwoner van wijk Buerstede.

“Vroeger werd een groot deel van het openbaar domein in de Cleydaellaan ingenomen voor de privé-parkings van het restaurant”, vult schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Bart Lambrecht (N-VA) aan. “We hebben in overleg met de restauranteigenaars de rooilijn terug in ere hersteld. Vroeger lag er een slecht fietspad en was er geen ruimte voor een volwaardig voetpad. Nu hebben we dus een kwalitatief fiets- én voetpad gemaakt. Om te vermijden dat er auto’s op rijden die alles terug kapot rijden, is alles ook afgeschermd met duidelijke groene paaltjes.”