Website gemeente en OCMW Aartselaar in een nieuw kleedje

Op 13 oktober 2016, over deze onderwerpen: Communicatie, Sociaal Huis & OCMW

De website van de gemeente Aartselaar en van Sociaal Huis De Palmboom / OCMW zitten in een nieuw kleedje. Met deze vernieuwing maken de gemeente en het OCMW hun dienstverlening alweer een stukje klantvriendelijker.

De grootste verandering is het ‘responsive design’. Bezoekers die naar de sites surfen vanaf hun smartphone of tablet, krijgen deze te zien in aangepaste layout zodat de sites makkelijk doorzoekbaar blijven.

Daarnaast zet de gemeente in op het online loket. In de vorige website was dit al beperkt aanwezig. Deze dienstverlening wordt de komende maanden verder uitgebreid.
Wie in de zoekbalk op www.aartselaar.be het onderwerp intypt, komt op een pagina terecht met alle info over het onderwerp en een link naar het online loket als er een digitaal aanvraagformulier beschikbaar is.
Zo hoeven inwoners bijvoorbeeld al niet meer naar het gemeentehuis te komen voor een adreswijziging, ophalen snoeiafval of een uittreksel uit het strafregister (bewijs van goed gedrag en zeden).

Naast de gemeentelijke website, kreeg ook de website van Sociaal Huis De Palmboom / OCMW een nieuw design. Zo vinden bezoekers via www.ocmwaartselaar.be vlot de toegang tot de uitgebreide dienstverlening van het OCMW en het Sociaal Huis.

Schepen van Communicatie en ICT Bart Lambrecht (N-VA): “De nieuwe website is het sluitstuk van onze vernieuwingsoperatie in de communicatiestijl van Aartselaar. We zijn gestart met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl, wat nu resulteert in een volledig vernieuwde website. In de nieuwe website is de huisstijl van de gemeente dan ook duidelijk doorgetrokken. Maar de nieuwe website is veel meer dan alleen een nieuwe look. We brengen onze dienstverlening naar onze inwoners toe op een hoger niveau. Niet alleen doordat de website volledig is aangepast aan tablets of smartphones, steeds meer mensen surfen nu eenmaal naar websites via andere apparaten dan de laptop of de pc. Maar ook door ons online loket nog aanzienlijk uit te breiden. Het is onze bedoeling dat we steeds meer mensen online kunnen verder helpen, in plaats van dat ze nog fysiek naar het gemeentehuis moeten komen. Ik ben dan ook ontzettend trots op onze splinternieuwe website en hoop dat ook onze inwoners tevreden zijn. Mijn dank gaat ook uit naar alle ambtenaren en diensten die mee hebben gewerkt aan de realisatie van deze mooie nieuwe site. De verandering in Aartselaar is met deze splinternieuwe website weer eens wat concreter geworden.”