Sophie Verbruggen

Bestuurslid

Sophie Verbruggen is geboren in 1997 en woont al haar hele leven in Aartselaar net zoals haar ouders, grootouders, … Als kind woonde ze in de wijk Koekoek. Nu is ze verhuisd naar de wijk ‘t Heiken. Ze heeft twee broers en één zus.

School

Na de parochiale kleuterschool en Cade in Aartselaar, zette Sophie haar studies verder in het Sint-Ritacollege in Kontich. Nadien behaalde ze de Bachelordiploma’s Logopedie en Audiologie aan de Thomas More Hogeschool in Antwerpen.

Werkcarrière

Tijdens haar studies heeft Sophie op verschillende plaatsen in Aartselaar gewerkt als student. Dit onder andere in de horeca, de speelpleinen en het Cultureel Centrum.

In oktober 2020 opende Sophie een privépraktijk als zelfstandige logopediste in Aartselaar. Hier behandelt ze voornamelijk kinderen met gehoorproblemen of moeilijkheden met schrijven, lezen, rekenen en articuleren. Deze job combineert ze met een halftijdse betrekking in het Buitengewoon Lager Onderwijs in Brussel.

Hobby’s

Vanaf de kapoenen was Sophie lid bij Gidsen Sint-Jan. Hier heeft ze ook gedurende drie jaar leiding gestaan. Nadien heeft ze zich nog één jaar geëngageerd bij Akabe Toetertoe, een scouts voor jongeren met een beperking. Ze tenniste bij SVAT maar week later uit naar de 7de Olympiade. Je kan haar wel tegenkomen op de nieuwe padelvelden die onze gemeente ter beschikking heeft.