Aartselaar wil 50 per uur in Pierstraat

Op 20 mei 2011

"De huidige snelheidsbeperking van 70 km/u is veel te hoog voor de inrichting van deze straat." aldus Sophie De Wit, "In afwachting van de verlenging van de N171, moeten we van de Pierstraat een veilige straat maken. De Pierstraat ligt tussen twee drukke woonwijken. Dagelijks moeten vele scholieren de straat oversteken, terwijl automobilisten de Pierstraat als een halve snelweg beschouwen. Ook in het weekend moet er veel jeugd de straat over, gezien de nabijgelegen scouts", legt De Wit uit.

"Het denderende verkeer veroorzaakt ook veelschade aan de huizen", gaat ze verder. "Ten slotte mag je in de Reetsesteenweg en de Pierstraat aan de andere kant van de A12 ook maar 50 kmilometer per uur."

Rumst

De gemeenteraad volgde Sophie De Wit alvast in haar voorstel. "De enige moeilijkheid is dat de ene helft van de Pierstraat tot Aartselaar behoort en de andere helft tot Rumst. Daarom roep ik het gemeentebestuur op om zo snel mogelijk rond de tafel te zitten met de gemeente Rumst en de verkeerscel."