De stedenbouwkundige vergunning: melding of vrijstelling?

Op 14 januari 2011

Vlaams minister van ruimtelijke ordening Philippe Muyters (N-VA) paste eind 2010 de meldingsplicht van de stedenbouwkundige vergunning aan. Deze ingreep houdt zowel voor overheden, burgers als bedrijven een belangrijke administratieve vereenvoudiging in. Wie een kleine ingreep aan zijn woning wil doorvoeren, kan dat nu sneller en met minder administratieve rompslomp.

Benieuwd of u voor uw ingreep nu een vrijstelling geniet of toch onder de meldingsplicht valt? In de brochure die u hieronder kan downloaden wordt alles klaar en duidelijk uitgelegd.

Opgelet echter! De gemeente Aartselaar weigert mee te werken aan deze administratieve vereenvoudiging. Ons gemeentebestuur houdt vast aan haar administratieve rompslomp en eist dus nog wel vergunningen waarvoor u de nodige centen op tafel moet leggen. N-VA Aartselaar betreurt dat ten zeerste, te meer omdat onze gemeente niet eerst de proefperiode van de nieuwe regeling van minister Muyters afwachtte.