Kamerlid Sophie De Wit trekt Aartselaarse N-VA-lijst in 2012

Op 22 september 2011

Nadat de Aartselaarse N-VA-afdeling had besloten om bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 zelfstandig op te komen, is nu ook de lijsttrekker bekend. Gemeenteraadslid en Kamerlid Sophie De Wit wordt de kopvrouw van N-VA Aartselaar. “Een logische keuze”, vindt lokaal N-VA-voorzitter Eddy Vermoesen, “Sophie heeft al 12 jaar ervaring in de gemeenteraad en zal in 2012 reeds 3 jaar parlementslid zijn. Ze is de enige nationale mandataris die onze gemeente telt. Ze heeft niet alleen ervaring, maar kent ook de lokale dossiers prima. Sophie wordt onze ideale kopvrouw.”

Lijsttrekster Sophie De Wit kijkt alvast enthousiast vooruit: “Na de beslissing om niet meer in een kartel op te komen, werken we nu aan een eigen sterke en kwaliteitsvolle lijst. Als oppositiepartij dagen we de huidige meerderheid uit, die al lang aan de macht is. Het is tijd voor een nieuwe, verfrissende wind in Aartselaar. Tot nu toe hebben we altijd constructieve oppositie gevoerd. We hebben al hard gewerkt en bouwden dossierkennis op. Die kennis zouden we na 2012 graag omzetten in beleidsdaden.”

Het N-VA-programma voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen is nog in volle opbouw, maar 5 punten zullen alvast centraal staan:

1. Een gezonde combinatie tussen wonen – werken – winkels – industrie – groen
  2. Een veilige gemeente met dito mobiliteit
  3. Een goede bevolkingsmix (jong en oud) met inspraak in het beleid
  4. Gezonde financiën
  5. Een goede ondersteuning van het sociaal weefsel en het verenigingsleven

Lijsttrekster Sophie De Wit trok in 2000 al eens de lokale lijst DLA en werd toen verkozen als gemeenteraadslid. In 2006 stond ze op de 2e plaats op de kartellijst CD&V/N-VA en behaalde toen 630 stemmen. In 2009 werd Sophie verkozen als Vlaams Parlementslid. In 2010 maakte ze de overstap naar de Kamer, nadat ze op de 2e plaats op de Antwerpse Kamerlijst maar liefst 26 918 voorkeurstemmen behaalde. In de Kamer zetelt Sophie nu als N-VA-expert inzake Justitie.

Sinds 2010 zetelt Sophie niet meer als enige N-VA-gemeenteraadlid in Aartselaar, nadat Lieve Redant een CD&V’er opvolgde.