N-VA Aartselaar maakt lijst bekend

Op 6 juli 2012

Op een open ledenvergadering werd de Aartselaarse N-VA-lijst goedgekeurd. Zoals al eerder bekend raakte, trekt Kamerlid Sophie De Wit die lijst. Op de tweede plaats prijkt Eddy Vermoesen, voorzitter van N-VA Aartselaar, gevolgd door gemeenteraadslid Lieve Redant en parlementair medewerker Bart Lambrecht. Gewezen CD&V-fractieleider Jan Van der Heyden wordt lijsttrekker van de 2e kolom op de 13e plaats. N-VA-ondervoorzitter Eric Vanseuningen zal de lijst duwen, tezamen met lijsttrekker voor de provincieraad Katleen Van Hove. “Met deze sterke lijst heeft de N-VA volop de ambitie om de meerderheid in Aartselaar te breken en zelf deel uit te maken van het beleid”, meent een tevreden Sophie De Wit.

Lijsttrekker wordt dus Kamerlid en advocate Sophie De Wit (38 jaar), die al sinds 2000 in de gemeenteraad zetelt. Zij wordt gevolgd door Eddy Vermoesen (59 jaar), officier op rust bij de medische diensten van het leger en momenteel nog werkzaam als zelfstandige. Eddy is sinds 2007 voorzitter van N-VA Aartselaar en ook actief als secretaris van het Davidsfonds. De derde plaats wordt ingenomen door Lieve Redant (43 jaar), werkzaam als vrijetijdscoach voor mensen met een beperking. Voorheen was ze onthaalouder en bekend om haar strijd voor een statuut voor onthaalouders. Sinds 2009 zetelt ze als gemeenteraadslid. De vierde plaats wordt ingenomen door Bart Lambrecht (26 jaar), jurist en parlementair medewerker in de Kamer. Bart is communicatieverantwoordelijke bij N-VA Aartselaar en is daarnaast voorzitter van badmintonclub ‘Rita Serveert’.

Op de vijfde plaats staat Paula De Leeuw (55 jaar), zij was 30 jaar lang onderwijzer in basisschool CADE, maar moest door een ziekte stoppen met werken. Vanuit haar rolstoel engageert ze zich nog hard voor Aartselaar, onder meer als voorzitster van straatcomité ‘Swaeneke’. Op de zesde plaats staat Mark Vanhecke (44 jaar), hij werkt als speurder bij de douane.

Verder op de lijst Jan Van der Heyden (66 jaar), sinds 2006 gemeenteraadslid en daar begonnen als fractieleider voor de CD&V. Hij staat als lijsttrekker van de 2e kolom op de 13e plaats. Op de 22e plaats staat Katleen Van Hove (35 jaar) als 2e lijstduwer. Katleen trekt de provincielijst voor de N-VA in het district Boom en krijgt dus een ondersteunende rol op de gemeenteraadslijst. Lijstduwer is Eric Vanseuningen (54 jaar), ondervoorzitter en penningmeester van N-VA Aartselaar. Eric is ondernemer en lid van Unizo Aartselaar.

De volledige lijst:

1. Sophie De Wit