N-VA stelt provincielijst district Boom-Kontich voor

Op 31 juli 2012

Katleen Van Hove uit Aartselaar zal de N-VA-lijsttrekker zijn voor de provincieraadsverkiezingen in het district Boom¹. Op de 7-koppige lijst staan verder respectievelijk Jan Staes uit Kontich op plaats 2, Vera De Hert uit Mortsel, Bert Jansen uit Edegem, Christel van Hoof uit Schelle, Eddy Soetewey uit Niel en ten slotte de Lintse schepen Harry Debrabandere als lijstduwer. “Met deze lijst hebben we zeven zeer gemotiveerde krachten die zich ten volle willen inzetten en het N-VA-programma voor de provincie willen uitvoeren”, zegt Katleen Van Hove.

Katleen Van Hove is zeer tevreden over de uiteindelijke provincielijst: “In tegenstelling tot andere partijen plaatsen wij op onze provincielijst niet enkel burgemeesters en schepenen voor wie de provincie bijzaak is. Op schepen Harry Debrabandere uit Lint na die de lijst steunt met zijn ervaring, bestaat de N-VA-lijst uitsluitend uit gemotiveerde mensen die nog geen politiek mandaat uitvoeren. Op die manier kunnen onze toekomstige provincieraadsleden zich ten volle op de taken van een afgeslankte provincie focussen. De provincie zal namelijk nog enkele belangrijke taken hebben voor de Antwerpse zuidrand.

Voor de N-VA ligt de focus voor de provincie Antwerpen op vijf belangrijke punten:

1. Een focus op de kerntaken: het provinciebestuur houdt zich aan zijn kerntaken

2. Het optimaliseren van economische bedrijvigheid: de ontwikkeling van bedrijventerreinen en de sanering van ‘brownfields’

3. Ruimte voor mobiliteit: een gebiedsgerichte aanpak door intergemeentelijke samenwerking met de nadruk op verkeersveiligheid, bereikbaarheid en fietsbeleid

4. Binnenlandmarketing door kwaliteitsverbetering: inzetten op provinciale domeinen, routenetwerken (bv. de fietsknooppunten) en streeknamen en –producten

5. Wie bepaalt, betaalt: gezien de provincie wordt afgeslankt, moet ze het met minder belastingsgeld, mensen en ‘apparaat’ stellen

Maar ook voor de Antwerpse zuidrand liggen er heel wat uitdagingen in het toekomstige takenpakket van de provincie. Ik denk aan de ontwikkeling van het stadsrandbos, een intergemeentelijke visie over mobiliteit en aanpak van het sluipverkeer, de sluiting van de ISVAG-oven,…”, concludeert Katleen Van Hove.

¹ Het provinciedistrict Boom bevat de gemeenten Aartselaar, Schelle, Hemiksem, Niel, Boom, Rumst, Kontich, Edegem, Mortsel, Boechout, Borsbeek, Lint en Hove.

De volledige lijst:

1. Katleen Van Hove  35 jaar  Medisch vertegenwoordigster  Aartselaar

2. Jan Staes  60 jaar Zaakvoerder  Kontich

3.Vera De Hert 49 jaar Logopediste  Mortsel

4. Bert Jansen 25 jaar Parlementair medewerker Edegem

5. Christel Van Hoof 41 jaar Bediende  Schelle

6. Eddy Soetewey 42 jaar Leerkracht Niel

7. Harry Debrabandere 55 jaar Schepen en adviseur Lint

Op de foto van links naar rechts: Harry Debrabandere, Eddy Soetewey, Vera De Hert, Christel Van Hoof, Bert Jansen, Katleen Van Hove en Jan Staes (fotograaf: Jos De Roeck)