Bibliotheek voortaan elke voormiddag open

Op 29 september 2016, over deze onderwerpen: Cultuur & Bibliotheek

Goed nieuws voor de talrijke bezoekers aan de Aartselaarse bibliotheek. Sinds 1 oktober is de bib van maandag tot en met zaterdag elke voormiddag geopend. Tot voor kort was dat enkel op maandag, vrijdag en zaterdag het geval. “Door de openingsuren uit te breiden willen we onze inwoners een nóg betere dienstverlening bieden”, zegt schepen van Cultuur Eddy Vermoesen (N-VA).

De bibliotheek was tot voor kort op dinsdag-, woensdag- en donderdagvoormiddag ook wel open, maar uitsluitend voor de scholen. “We besloten dat alle gebruikers tijdens die voormiddagen ook van harte welkom zijn. Door elke voormiddag te openen, hopen we een trouw lezerspubliek te krijgen dat bijvoorbeeld dagelijks de krant of een magazine komt lezen. Ze moeten er enkel rekening mee houden dat het soms wat rumoeriger kan zijn dan gewoonlijk.”

De ruimere openingsuren zijn lang niet de enige wijziging die deze legislatuur in de bib gebeurde. Alles is er volgens schepen Eddy Vermoesen op gericht om zo klantvriendelijk mogelijk te zijn voor de vele bezoekers. “Onder mijn impuls hebben we het tuintje van de bib ingericht als een gezellig leestuin. Ideaal bij mooi weer! Je kan tegenwoordig ook een koffie drinken bij je bezoek aan de bib. Dankzij de automatische uitleenbalies kan elke lezer ook heel eenvoudig zijn boeken binnen brengen en ontlenen. Dat zijn allemaal investeringen, maar ze lonen stuk voor stuk de moeite waard.”

Voor schepen Vermoesen is het de bedoeling dat de bibliotheek uitgroeit tot meer dan alleen een bib. “Het aantal tentoonstellingen of cursussen dat in de bibliotheek wordt aangeboden, stijgt. De voorzitter van de cultuurraad Bart De Bruyn nodigt regelmatig een schrijver uit voor een boeiende praatsessie. Onze bib wordt steeds aantrekkelijker voor wie van cultuur houdt.”

De nieuwe openingsuren van de bibliotheek vanaf 1 oktober:

Maandag           9.30u – 12.30u                  15u – 20u

Dinsdag               9.30u – 12.30u                  13.30u – 17.30u