Jong N-VA Aartselaar opgestart

Op 28 juni 2018, over deze onderwerpen: Algemene Partijwerking, Verkiezingen 2018

De N-VA-afdeling van Aartselaar heeft voortaan ook een eigen Jong N-VA-afdeling. Eerder bestond wel al Jong N-VA Antwerpse Zuidrand en Jong N-VA Rupel, maar door het groeiend aantal jongeren dat bij de Aartselaarse afdeling is aangesloten, werd nu besloten om een eigen Jong N-VA Aartselaar op te richten.

Het opstartbestuur bestaat uit vier bestuursleden. Joris De Bie werd op de ledenvergadering aangeduid als allereerste voorzitter van Jong N-VA Aartselaar. Isabelle Vrancken wordt ondervoorzitter, terwijl Latoya Nauwelaers als penningmeester en Sylvie Dessoy als secretaris werden aangeduid. Schepen van Jeugd Mark Vanhecke (N-VA) is aangesteld als peter van de afdeling.

Voorzitter Joris De Bie en ondervoorzitter Isabelle Vrancken zullen ook in de afdelingsraad van Jong N-VA nationaal zetelen.

Het bestuur werd op vrijdag 13 juli aangesteld, onder begeleiding van regioverantwoordelijke Axel Guldentops en nationaal Jong N-VA-medewerker Lawrence Vancraeyenest, na een leuke opstartactiviteit.

Kersvers voorzitter Joris De Bie is alvast zeer gemotiveerd: “We hebben op onze verkiezingslijst liefst 6 jongeren staan. Naast onze bestuursleden van Jong N-VA Aartselaar gaat het ook om Wannes Oksuz en Rosanne De Gryse. Schepen Bart Lambrecht is dan weer met z’n 32 jaar een jaartje te oud om nog bij Jong N-VA aan te sluiten. We merken dat er in Aartselaar steeds meer interesse is van jongeren voor de politiek in het algemeen en de N-VA in het bijzonder. Met de oprichting van onze jongerenafdeling willen we jeugdige geïnteresseerden dichter bij de politiek brengen en af en toe ook een apolitieke activiteit organiseren.”