Bart Lambrecht

Schepen

Bart is 32 jaar en woont al zijn hele leven in Aartselaar. Hij groeide op in de H. De Braekeleerlaan en Swaeneleike. Momenteel woont hij in de A. Sanderslei, in het dorpscentrum.

Bart ging naar school in de Parochiale Kleuterschool en Cade (toen nog de Jongensschool), vervolgens naar Sint-Rita om uiteindelijk aan de universiteit van de KU Leuven een licentiaat in de Rechten en Master in Overheidsmanagement en -Beleid te halen.

Parlementair medewerker en schepen

Met die opleidingen kwam Bart al snel in de politiek terecht. Na zijn studies solliciteerde hij in 2009 meteen bij de N-VA, toen de partij extra medewerkers mocht aanwerven omdat ze was gestegen naar 13% bij de Vlaamse verkiezingen. Zo kwam hij terecht bij Sophie De Wit, toen net onverwacht verkozen als Vlaams Parlementslid, als haar parlementair medewerker. In het eerste jaar volgden ze de commissie Mobiliteit en Openbare Werken op in het Vlaams Parlement. In 2010 werd Sophie De Wit verkozen in de Kamer, waar ze de commissie Justitie ging opvolgen. Ook Bart maakte de overstap en komt nu als parlementair medewerker in de Kamer tot zijn recht met zijn opleiding als jurist.

In 2012 stond Bart voor de eerste keer zelf op een politieke lijst. Vanop de 4e plaats bij N-VA Aartselaar raakte hij rechtstreeks verkozen in de gemeenteraad. Hij werd aangeduid als schepen van Mobiliteit, Openbare Werken, Sport en Communicatie. Daarmee werd Bart één van de jongste schepenen uit de geschiedenis van onze gemeente.

Gewezen voorzitter van badmintonclub Rita Serveert

Ook zijn vrije tijd beleeft Bart in Aartselaar. In zijn jeugdjaren volgde hij 9 jaar muziekschool, zat hij 2 jaar bij de Scouts 92e en was hij 1 jaar lid bij basketbalclub BBC Aartselaar. Dat laatste bleek niet zo'n groot sportief succes te zijn. Ondertussen is Bart wel al sinds zijn 16e actief lid bij badmintonclub Rita Serveert, waar hij ook competitie speelt. Sinds zijn 18e zetelt Bart bij Rita Serveert ook in het bestuur. Acht jaar lang was hij voorzitter van de club, waar hij Rita Serveert van een recreatieve club met 75 leden omvormde tot een competitieve club van 200 leden, met een stevige jeugdwerking. Bart gaf zijn voorzitterschap door toen hij schepen van Sport werd en beiden moeilijk te combineren werden.

De liefde leren kennen dankzij... N-VA Aartselaar

Bart is verloofd met Isabelle. Ze leerden elkaar kennen binnen het bestuur van N-VA Aartselaar en gaan in 2019 trouwen. Kindjes zijn er nog niet, maar wel al een ontzettend schattig poesje Ullysse.

Kortom: Bart ademt en leeft Aartselaar én de N-VA!