Infovergadering gaat heraanleg James Ensorlaan vooraf

Op 5 maart 2014, over deze onderwerpen: Mobiliteit & verkeersveiligheid, Openbare werken

Op woensdag 5 maart organiseert het gemeentebestuur van Aartselaar een informatievergadering voor de bewoners van James Ensorlaan over de geplande verfraaiingswerken in hun straat.

De James Ensorlaan is de eerste straat die deze legislatuur grondig onder handen wordt genomen. Het gemeentebestuur plant zowel een vernieuwing van het voetpad als van de bermen. Daarnaast voert de gemeente enkele infrastructurele ingrepen uit om de verkeersveiligheid te bevorderen of parkeerplaatsen te creëren. De werken staan in het voorjaar gepland, maar op woensdag 5 maart organiseert het gemeentebestuur eerst een infovergadering voor de inwoners.

We willen zo’n infovergadering vanaf nu voor elke heraanleg in een straat doen”, zegt schepen van mobiliteit en openbare werken Bart Lambrecht (N-VA), “de tijd dat inwoners pas op de hoogte waren van de werken in hun straat wanneer spreekwoordelijk de bulldozers en arbeiders toekwamen, is niet meer van deze tijd. Met een voorafgaande infovergadering willen we niet alleen de werken toelichten, maar kunnen inwoners eventueel ook nog nuttige suggesties doen om bijvoorbeeld de hinder te beperken. Zeker bij de grotere werken willen we ook met een Minder Hinder-plan per werf uitpakken.”

De infovergadering voor de inwoners van de James Ensorlaan zal de eerste zijn van velen deze legislatuur. “De James Ensorlaan is het eerste project van de 37 die we deze legislatuur nog plannen. Ze wordt uitgevoerd door de eigen technische dienst. Voor grotere projecten werken we met een studiebureau en externe aannemers. Deze legislatuur hebben we alvast een zeer ambitieus programma, waarbij liefst 7,3 miljoen euro in openbare werken wordt geïnvesteerd. Daarbij willen we specifiek een inhaalbeweging doen voor de slechte fiets- en voetpaden in de gemeente. 22 kilometer voetpad en 8 kilometer fietspad zullen de komende jaren worden aangelegd of vernieuwd. De James Ensorlaan is nu het eerste project waar het voetpad wordt vernieuwd”, besluit Lambrecht.

De technische dienst plant de werken in de James Ensorlaan vanaf eind maart. Rond de start van de zomervakantie zou de heraanleg een feit moeten zijn.