Lieve Roscam-Redant (N-VA) stopt met actieve politiek

Op 20 juli 2013

Lieve Redant (44 jaar) stopt met de actieve politiek na een lang engagement bij eerst de Volksunie en daarna de N-VA. Redant zetelde na de verkiezingsoverwinning in 2012 van de N-VA in Aartselaar als OCMW-raadslid en zou in 2016 Hilde Heyman (ook N-VA) opvolgen als OCMW-voorzitter en schepen van gezinsbeleid, kinderopvang, emancipatie en integratie. Lieve Redant was daarvoor van 2010 tot 2012 gemeenteraadslid voor de N-VA. Lieve stopt om persoonlijke redenen en wenst meer tijd te spenderen aan haar familie, haar werk en haar hobby’s. Ze stelt haar mandaat terug ter beschikking van de partij.

Burgemeester Sophie De Wit (N-VA) was verrast door de beslissing, maar heeft er respect voor. “Als stichtend lid van N-VA Aartselaar heeft Lieve Redant een zeer grote verdienste voor onze lokale afdeling. Ze hield onze afdeling mee draaiend in moeilijke tijden, toen de N-VA nog een zeer kleine partij was. Mede dankzij haar is onze afdeling kunnen groeien. Afgelopen jaar behaalden we mee dankzij haar inzet een grote verkiezingsoverwinning in Aartselaar en konden we de kracht van de verandering realiseren. Met haar vertrek verliezen we een geëngageerde dame met veel kennis over kinderopvang en gezinsbeleid.”

Lieve Redant stopt dan wel met de actieve politiek, ze blijft wel steunend lid van N-VA Aartselaar. In de OCMW-raad wordt ze opgevolgd door Nicole Caremans (N-VA, 49 jaar). Caremans werkt als kwaliteitscoördinator en ombudsvrouw in een ziekenhuis in Reet. “Nicole zal zeker een toegevoegde waarde zijn voor de Aartselaarse OCMW-raad. Vanuit haar professionele achtergrond kent ze ontzettend veel rond seniorenbeleid”, meent burgemeester Sophie De Wit.

De beslissing over wie als OCMW-voorzitter en schepen van gezinsbeleid, kinderopvang, emancipatie en integratie het tweede deel van de legislatuur zal vervolmaken nu Redant stopt, wordt later nog beslist en bekend gemaakt door het bestuur van N-VA Aartselaar.