Verkeershinder in Pierstraat vanaf maandag 25 augustus

Op 20 augustus 2014, over deze onderwerpen: Mobiliteit & verkeersveiligheid, Openbare werken

Op maandag 25 augustus start Belasco NV in opdracht van de gemeente met dringende asfalteringswerken in de Pierstraat op het grondgebied van Aartselaar. Dit brengt onvermijdelijk enige hinder met zich mee.

Het asfalt in de Pierstraat is er op verschillende plaatsen slecht aan toe. Op de meeste plaatsen vernieuwt de aannemer de bovenlaag. Aan sommige verkeerseilandjes wordt ook de onderlaag van het wegdek aangepakt.

Duur van de werken

Bij mooi weer duren de werkzaamheden een week (maandag 25 augustus tot en met vrijdag 29 augustus). Bij slecht weer kan dit uitlopen.

Impact op het verkeer

• Tijdens de werken is er geen doorgaand verkeer mogelijk in de Pierstraat. Doorgaand verkeer volgt een omleiding via Boomsesteenweg, Langlaarsteenweg en Reetsesteenweg. Hierdoor zal het verkeer in de Reetsesteenweg en Langlaarsteenweg tijdelijk toenemen.
  • Voor plaatselijk verkeer in de Pierstraat is er uitsluitend eenrichtingsverkeer toegelaten vanuit de Reetsesteenweg richting A12.
  • Inwoners van wijk Lindenbos en meer bepaald van de 'boom'straten zullen tijdens de duur van de werken hun woning enkel kunnen bereiken via  Boomsesteenweg - Lindenboslaan.
  • Inwoners van de Halfstraat, aan de zijde van de tractorsluis die uitkomt op de Pierstraat, zullen bijkomende hinder ondervinden. Op bepaalde tijdstippen is het gedurende maximum een kwartier onmogelijk de straat in en uit te rijden.
  • De Pierstraat is vanuit de Predikherenhoevestraat niet bereikbaar. Het verkeer volgt vanaf de 's Herenbaan een omleiding.

Deze noodzakelijke werkzaamheden gaan onvermijdelijk gepaard met hinder. Het gemeentebestuur hoopt op ieders begrip en zorgt ervoor de hinder zoveel mogelijk in tijd te beperken.

“We willen de werken in de Pierstraat graag nog deze maand uitvoeren. Het wegdek is op sommige plaatsen zodanig beschadigd dat er problemen kunnen ontstaan als we binnenkort een strenge winter hebben. Dat trachten we echt te vermijden, want dan is de verkeershinder nog vele male groter. Omdat de Pierstraat een drukke straat is en de verkeershinder tijdens de werken onvermijdelijk is, voeren we de werken ook nog uit in de maand augustus. Tijdens de vakantieperiode is het nu eenmaal rustiger. Hopelijk is alles tijdig in orde tegen het begin van het schooljaar. We werken voor dit project samen met de gemeente Rumst, al wordt de Pierstraat aan de kant van Rumst wel nog niet heraangelegd. Deze strook zal tijdens de werken dienen om de bewoners toch naar hun woning te laten rijden. Doorgaand verkeer is echter niet mogelijk, zij dienen de omleiding te volgen. Onvermijdelijk zal er door de omleiding ook hinder zijn in de Reetsesteenweg en Langlaarsteenweg. Die inwoners hebben we op de hoogte gebracht via een bewonersbrief”, aldus schepen van mobiliteit en openbare werken Bart Lambrecht (N-VA).