Aartselaarse cupcake-actie levert 2 214 euro op voor Alzheimer onderzoek

Op 6 oktober 2017, over deze onderwerpen: Sociaal Huis & OCMW

September was cupcake-maand in Aartselaar. Van 18/9 tot 30/9 organiseerde de gemeente Aartselaar de verkoop van cupcakes ten voordele van Alzheimer onderzoek. Hiervoor werkte de gemeente samen met Technisch Atheneum Den Biezerd uit Niel, Woonzorgcentra Zonnewende en Zonnetij uit Aartselaar, seniorenverenigingen Neos, KGB en Okra, middenstandvereniging ATA en taverne La FreCha. De verkoop bracht 2 214 euro voor de Stichting Alzheimer Onderzoek op.

Van 18/9 tot 30/9 werd er volop gebakt en gesmuld in Aartselaar. Den Biezerd, WZC Zonnewende, WZC Zonnetij en La FreCha toonden hun bakkunst. 2 214 cupcakes werden er verkocht. Zoetebekken konden cupcakes kopen op o.a. de wekelijkse markt en aan de Aartselaarse supermarkten. Ook tijdens de avondvoorstellingen in CC ’t Aambeeld werden er cakejes verkocht. Elke cupcake kostte 1 euro. De actie leverde 2 214 euro op. Dit bedrag wordt integraal geschonken aan de Stichting Alzheimer Onderzoek. Het gemeentebestuur, Sociaal Huis/OCMW en de WZC’s Zonnewende en Zonnetij sponsorden de aankoop van de ingrediënten en het verpakkingsmateriaal.

Hilde Heyman (N-VA), OCMW-voorzitter en schepen van Welzijn: “Ik ben zeer tevreden met dit mooie bedrag dat we kunnen schenken aan Alzheimer onderzoek. Dank aan de studenten en de directie van Den Biezerd, dank aan de WZC’s en ATA en dank aan onze inwoners met een warm hart die onze cupcakes kochten!”