Geen kraam van N-VA Aartselaar op jaarmarkt 2021

Op 23 augustus 2021, over deze onderwerpen: Algemene Partijwerking, Communicatie, Feesten & Evenementen

Na een jaar onderbreking kan morgen de Aartselaarse jaarmarkt eindelijk terug doorgaan. Dat wordt een 'light'-editie, maar wel met kraampjes. Al meer dan 10 jaar staat N-VA Aartselaar daar telkens met een succesvol kraam. Morgen zullen we daar echter niet staan. Bewust.

"De jaarmarkt zal zowat het eerste grote evenement zijn in Aartselaar sinds 1,5 jaar. We zullen eindelijk vele mensen kunnen terug zien", zegt N-VA-voorzitter Bart De Hertogh. "Bovendien hebben de Aartselaarse verenigingen het moeilijk gehad en verdienen ze alle steun, nu ze eindelijk terug een centje kunnen bijverdienen met een activiteit. We willen met onze politieke partij hen dan ook geen concurrentie aandoen. Integendeel, we willen de handen vrij hebben om bij ieder van hen langs te gaan, te horen hoe het gaat en hen te steunen. Dat gaat onmogelijk als we terwijl zelf met een N-VA-standje op de jaarmarkt staan. Vandaar dus onze beslissing."

De zichtbare N-VA-stand is echter elke jaarmarkt ook een aanspreekpunt voor bewoners die bepaalde vragen hebben en op een laagdrempelige manier met onze burgemeester, schepenen, gemeenteraadsleden of bestuursleden willen spreken. "Dat valt natuurlijk nu wel weg, maar we zullen wel zichtbaar op de jaarmarkt rondlopen in groep. Wie dus vragen heeft, kan ons nog altijd aanspreken. Ons gemeentebestuur is en blijft toegankelijk voor iedereen", besluit Bart De Hertogh.

Op de jaarmarkt van 2022 zal N-VA Aartselaar wél terug met haar kraam op de jaarmarkt staan.