Bart De Hertogh

Bestuurslid

Bart is een geboren en getogen inwoner van Aartselaar. Hij is er slechts 3.5 jaar in geslaagd de gemeente te verlaten, de drang naar de heimat was te groot. Hij kwam terug en zette in zijn geliefde dorp 3 zonen Stanne, Kobe en Cis op de wereld.

Hij studeerde aan het Provinciaal Hoger Technisch Instituut Scheikunde af als Gegradueerde in de Industriële Chemie – Proceschemie en belandde na de laatste lichting legerdienst in 1993 bij de chemiereus BASF waar hij eerst 10 jaar in ploegen werkte in het acrylzuurcomplex en verder evolueerde tot productiecoördinator in hetzelfde bedrijf.

Hobby’s

Tot zijn 25 jaar was hij actief lid bij het huidige AVKA, de lokale atletiekclub die doorheen de jaren steeds hoge toppen scheerde in de nationale rankings. In de geschiedenis van de club heeft hij tijdelijk ook het voorzitterschap opgenomen. Bart was ook even secretaris tijdens een kortere turbulente periode, dit om de zaken lopende te houden, uit liefde voor de sport en vooral de Aartselaarse topclub. Vandaag is AVKA niet meer weg te denken in de nationale atletiekwereld.

Als kind al was Bart verwonderd over simpele dingen: “wat groeit er in mijnen hof…”, wat hem vandaag nog steeds bijt en op zo een natuurlijk mogelijke manier laat gedijen in zijn tuin. Zijn kinderen krijgen dan ook dagelijks in de zomer verse groetjes van eigen kweek.

Op rustigere momenten, die ondanks 3 kinderen soms toch ontstaan, grijpt hij graag naar een – liefst spannend – boek, al dan niet op het terras van de lokale horeca, want tussen de mensen zitten en luisteren naar wat hen bezig houdt vindt hij ook belangrijk.

Politiek

Al van jongs af aan raakte hij geïnteresseerd in politiek. Hoewel zijn koers al snel vrij duidelijk was, is hij pas na zijn scheiding, nu 4 jaar geleden, meer actief op zoek gegaan om via de politiek actief iets voor de gemeenschap te kunnen betekenen. Hij werd in 2015 unaniem verkozen als nieuw bestuurslid bij de N-VA Aartselaar. Bart is een vast lid op de tribune tijdens de gemeenteraden. Hij vindt het belangrijk dat als je deelneemt aan verkiezingen, je ook hoort te weten wat daar gebeurt. Zijn bijzondere interesse gaat uit naar Sport, Jeugd, Groenbeleid maar vooral naar een blijvend Aangenaam Aartselaar.