Gemeentebestuur verbolgen over bewuste brandstichting in Aartselaar

Op 17 januari 2021, over deze onderwerpen: Politie en Veiligheid

Afgelopen nacht moesten brandweer en politie uitrukken omwille van een auto die uitbrandde in de Leugstraat. De auto blijkt bewust te zijn in brand gestoken. Het incident doet denken aan talrijke brandstichtingen vanuit het drugsmilieu die in het Antwerpse en de randgemeenten de laatste tijd opduiken.

Burgemeester Sophie De Wit (N-VA) reageert verbolgen: “De war on drugs is voor mijn partij belangrijk. In Antwerpen wordt die gevoerd en ook onze lokale politie zet daar hard op in. We rekenen er dan ook op dat justitie alles in het werk zal stellen om te onderzoeken wat hier is gebeurd, de daders te vinden en de reden van de brandstichting te achterhalen, zodat aan deze praktijken onmiddellijk een halt kan worden toegeroepen. Een bewuste brandstichting is voor mij alvast geen fait divers. Zulke zaken horen niet thuis in een aangenaam Aartselaar.”

Burgemeester De Wit heeft alvast vertrouwen in de politiediensten. “Eerder deze week wisten ze nog 1,7 ton cocaïne te onderscheppen in een loods in Aartselaar, na uitstekend speurwerk en een hele goede samenwerking tussen de politiediensten. Het onderzoek naar deze brandstichting zal nu aan het licht moeten brengen of er ook hier een link is met het drugsmilieu.”