Leerlingen van gemeenteschool Cade krijgen 72 Chromebooks

Op 30 september 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs

Met 64 Chromebooks voor de lagere school en 8 voor de kleuterafdeling van Cade, gaat de school een nieuw digitaal tijdperk in. Chromebooks zijn een voor een school zeer geschikt en bovendien budgetvriendelijk alternatief voor een laptop.

“Ons gemeentebestuur had dit initiatief al gepland nog voor minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) zijn Digisprong aankondigde, waarbij de minister bijkomende middelen voorziet voor de digitalisering van het onderwijs. Die bijkomende middelen kunnen we gebruiken om op dit elan verder te gaan en ons project in de toekomst verder uit te rollen. Als schepen van onderwijs ben ik zeer blij dat we grote stappen zetten naar een kwaliteitsvolle digitalisering van ons gemeentelijk onderwijs”, zegt schepen Mark Vanhecke (N-VA).

Het was schepen van ICT en Digitalisering Eddy Vermoesen (N-VA) die zijn schouders zette onder de aankoop van de talrijke Chromebooks. “Voor een school is het een budgetvriendelijk alternatief voor een laptop. De Chromebooks draaien op het besturingssysteem van Google. Ze hebben geen last van virussen, starten snel op, zijn altijd automatisch up to date, voorzien in gratis opslag en automatische back-ups met Google Drive en hebben ten slotte een lange accuduur. Onze gemeentelijke school zal er dus heel wat plezier aan beleven!”