Meer dan 4 op 10 Aartselarenaren gaven de N-VA het vertrouwen: bedankt!

Op 13 juni 2024, over deze onderwerpen: Algemene Partijwerking, Gemeenteraadsverkiezingen 2024

Onze burgemeester Sophie De Wit mag zich opmaken voor een 4e legislatuur als Kamerlid! Liefst 20.674 mensen uit de provincie Antwerpen gaven Sophie het vertrouwen. 1.434 van die voorkeurstemmen kwamen uit de gemeente Aartselaar. De federale Kamerlijst, die door Bart De Wever en Sophie De Wit werd getrokken, kreeg van 41,1% van de Aartselarenaren het vertrouwen. Een resultaat waar we ieder van jullie zeer dankbaar voor zijn!

De N-VA won op 9 juni de nationale verkiezingen. Dankzij een fantastische campagne van voorzitter Bart De Wever bleken de voorafgaande peilingen foutief. De N-VA blijft op Vlaams en federaal niveau de grootste partij van het land! Het initiatiefrecht voor de Vlaamse en federale regering ligt nu bij de N-VA. De Vlamingen en Aartselarenaren kozen voor een ander en beter beleid dan de Vivaldiregering.

De Aartselaarse belangen in Brussel verdedigen

“Ik wil ieder van jullie bedanken voor het vertrouwen”, zegt een dankbare Sophie De Wit. “Met veel plezier wil ik onze Aartselaarse belangen in Brussel blijven verdedigen, maar ook de stem van de dorpstraat naar de Wetstraat brengen. Komende jaren wil ik me in de Kamer hoofdzakelijk focussen op Justitie en meer rechten voor slachtoffers. De onderzoekscommissie Seksueel Misbruik, waarvan ik voorzitter was, heeft meer dan honderd aanbevelingen geschreven. Die wil ik nu omzetten in wetgeving en in de praktijk.

Maar de verkiezingsuitslag geeft ons ook veel moed voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober! We maken weldra onze volledige lijst bekend en leggen de laatste hand aan een sterke toekomstvisie voor Aartselaar. We hopen met de N-VA in oktober opnieuw het vertrouwen van de vele Aartselarenaren te mogen krijgen. We zitten bij de allerlaagste gemeentebelastingen in Vlaanderen, halveerden de schuldgraad en deden toch heel wat belangrijke investeringen. Denk aan het nieuwe zwembad, de nieuwe kleuterschool en talrijke vernieuwde fiets- en voetpaden. Kortom, we voeren een beleid dat mensen van hun gemeentebestuur verwachten. Wie tevreden is over dat beleid, heeft in oktober een duidelijke keuze: het voltallige schepencollege presenteert zich op onze N-VA-lijst.”