Minister Weyts investeert €94.098,22 in de Parochiale Kleuterschool in Aartselaar

Op 3 maart 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs, Patrimonium

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert €94.098,22 in de Parochiale Kleuterschool in Aartselaar. Wij bouwen verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze scholenbouw. De nieuwbouwprojecten in deze investeringsgolf geven plaats aan ruim 3.000 leerlingen.” “Deze aanzienlijke subsidie voor de renovatie van twee kleuterklassen zal voor de Parochiale Kleuterschool welgekomen zijn”, zegt schepen van Onderwijs Mark Vanhecke (N-VA).

Onderwijsminister Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Deze investeringsgolf komt ook Aartselaar ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) €94.098,22 in de Parochiale Kleuterschool in Aartselaar. Concreet gaat het om de renovatie van twee kleuterklassen.

“De Parochiale Kleuterschool valt weliswaar niet onder het gemeentelijk onderwijs, maar we werken er wel héél goed mee samen. Rond de wisselwerking tussen de Parochiale Kleuterschool en de gemeentescholen kan je moeilijk om heen. Als schepen van Onderwijs vind ik het trouwens belangrijk dat al onze schoolkinderen in goede infrastructuur les kunnen krijgen. Het is dus zeer positief dat ook het Parochiaal onderwijs de weg naar deze subsidies heeft gevonden.

We mogen dus gerust concluderen dat minister van Onderwijs Ben Weyts Aartselaar ondertussen goed kent. Eerder kregen we immers ook al € 790.268,77 voor de bouw van een nieuwe gemeentelijke kleuterschool in wijk Buerstede”, zegt schepen van Onderwijs Mark Vanhecke.

“We blijven inzetten op de vernieuwing en de modernisering van het onderwijspatrimonium in Vlaanderen en Brussel”, gaat Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts verder. “Deze investeringen zijn van groot belang voor de vele leerlingen, leraren en personeelsleden die dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs werken”