Uitgebreide werken aan gemeenteschool Cade in Paasvakantie

Op 13 april 2018, over deze onderwerpen: Onderwijs, Patrimonium

Het gemeentebestuur maakt van de schoolvakantie gebruik om in de gemeentelijke basisschool Cade grondige renovaties uit te voeren. Zo wordt het sanitair volledig vernieuwd.

“In de kleine Cade aan de Carillolei wordt het sanitair volledig gestript”, zegt schepen van Financiën en Patrimonium Eddy Vermoesen (N-VA). “Volgende week start de opbouw van een volledig nieuwe sanitaire blok. Een investering van zo’n 100.000 euro.”

“Ook in de grote Cade aan de della Faillelaan wordt hard gewerkt”, gaat schepen van Onderwijs Mark Vanhecke (N-VA) verder. “Er wordt wifi geplaatst, kabelgoten verlegd, enkele klassen geschilderd en ook de personeelszaal wordt onder handen genomen.”

De werken gaan dus ook nog even verder na de schoolvakantie, maar dat beschouwen het gemeentebestuur en de schooldirectie als een troef. “De werf wordt natuurlijk veilig ingericht, maar tegelijkertijd toch zichtbaar gemaakt. De werklui zullen toelichting geven aan de kinderen wat ze doen en opbouwen, zodat de leerlingen er ook iets van opsteken”, besluit Mark Vanhecke.