Vicepremier Jan Jambon komt naar Aartselaar

Op 9 maart 2018, over deze onderwerpen: Algemene Partijwerking, Politie en Veiligheid

N-VA Aartselaar brengt op maandag 12 maart hoog bezoek naar Aartselaar. Niemand minder dan vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken en Veiligheid Jan Jambon (N-VA) komt die avond naar het Cultureel Centrum afgezakt. Onder de titel ‘een veilige thuis in aangenaam Aartselaar’ geeft de minister een toelichting over zijn veiligheidsbeleid. Aansluitend is er mogelijkheid tot vragen stellen. Het evenement start om 20u en de toegang is volledig gratis. Burgemeester en Kamerlid Sophie De Wit (N-VA) leidt die avond de minister in.

“Het gebeurt niet elke dag dat onze gemeente zo’n hoog bezoek krijgt”, zegt een trotse Sophie De Wit. “Bovendien is veiligheid een boeiend thema waar de mensen van wakker liggen. In Aartselaar maken we er dagelijks werk van, denk maar aan de inspanningen rond buurtinformatienetwerken en blauw meer op straat bij de politie. Binnenkort komen er dan weer bewakingscamera’s en ANPR-camera’s aan. Bij veiligheid mag ook gedacht worden aan onze inspanningen rond verkeersveiligheid of hartveiligheid, met de aankoop van talrijke AED-toestellen. Maar dat is het lokale verhaal. De N-VA werkt ook aan de dagdagelijkse veiligheid binnen de regeringen. Daar komt minister Jambon zeer graag tekst en uitleg over geven.”