Beurtelings parkeren afgeschaft in verschillende straten

Op 5 augustus 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit & verkeersveiligheid

Het gemeentebestuur schafte op 1 augustus het beurtelings parkeren af in Aartselaar. De afschaffing wordt aangeraden door de Vlaamse overheid, onder meer omdat twee keer per maand, bij het wisselen van het parkeren, de nodige chaos ontstaat. Het gemeentebestuur besliste op voorstel van de gemeentelijke verkeerscel om telkens de kant te kiezen waar de meeste parkeerplaatsen zijn.

In de Baron van Ertbornstraat (tussen Antoon Van Brabantstraat en Solhofdreef), in de Hoevelei, in de Antoon Van Brabantstraat en in de Jan Davidlaan parkeert men nu aan de onpare zijde.

In de Adriaan Sanderslei parkeert men nu aan de pare zijde van huisnummer 1 tot en met 24 en aan de onpare zijde vanaf huisnummer 31 tot aan de bocht.

Quote Bart Lambrecht, schepen voor mobiliteit: “Met de afschaffing van het beurtelings parkeren komen we tegemoet aan een Vlaamse suggestie om de maatregel af te schaffen. In de vijf straten die nog beurtelings parkeren hadden, hebben we er voor gekozen om de kant met de meeste parkeerplaatsen te kiezen als definitieve parkeerkant. Dit is voor de bewoners zonder twijfel de beste oplossing. De tellingen werden uitgevoerd door de lokale politie. We hebben er ook voor gekozen om de maatregel in de vijf straten samen te laten uitvoeren, zodat dit naar communicatie toe eenduidig kan gebeuren. De maatregel is ondertussen sinds 1 augustus van toepassing en ik merk dat het goed wordt nageleefd. Ik heb ook nog geen enkele klacht gekregen van bewoners, waaruit ik hopelijk mag afleiden dat de bewoners tevreden zijn dat het beurtelings parkeren is afgeschaft en er meer parkeerplaatsen in hun straat zijn. Voortaan is het in Aartselaar dus gedaan met de wisselchaos om de vijftien dagen. Een kleine ingreep zorgt bijgevolg voor betere leefomstandigheden en meer verkeersveiligheid.”