Aartselaars sportgala gaat digitaal

Op 19 januari 2021, over deze onderwerpen: Sport

Tijdens het Sportgala in Aartselaar zet het lokaal bestuur tweejaarlijks knappe sportprestaties in de kijker. Vorig jaar kon dit door de coronamaatregelen jammer genoeg niet doorgaan. Gelet op het belang van sport in de huidige samenleving en met het doel de sportbeoefening in Aartselaar aan te moedigen, werkte de sportdienst een coronaveilig alternatief uit: het digitale sportgala. Zo kunnen de meer dan 30 laureaten, gespreid over 6 sportdisciplines, toch gehuldigd worden.

Tijdens het digitale sportgala lanceert het Lokaal Bestuur Aartselaar van woensdag 20 januari tot vrijdag 12 februari telkens op woensdagnamiddag en vrijdagavond een filmpje met laureaten. De in totaal acht filmpjes verschijnen op het Youtube-kanaal Aangenaam Aartselaar. Maar je kan ze ook bekijken via de facebookpagina Sportdienst Aartselaar.

Releasedata van de filmpjes:

• Woensdag 20/1 rond 14 uur
  • Vrijdag 22/1 rond 17.45 uur
  • Woensdag 27/1 rond 14 uur
  • Vrijdag 29/1 rond 17.45 uur
  • Woensdag 3/2 rond 14 uur
  • Vrijdag 5/2 rond 17.45 uur
  • Woensdag 10/2 rond 14 uur
  • Vrijdag 12/2 rond 17.45 uur

Bart Lambrecht, schepen van sport: “Het is zeer jammer dat ons sportgala niet fysiek kon doorgaan in oktober, maar de gezondheid van onze bevolking en sporters gaat natuurlijk voor. Om hun prestaties niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, hebben het lokaal bestuur, de sportdienst en de sportraad beslist om via knappe filmpjes een digitale versie van ons sportgala uit te werken. Misschien bereiken de filmpjes nu ook meer mensen dan louter de aanwezigen op een fysiek sportgala. Ik wens elke laureaat nog eens te feliciteren met zijn prachtprestatie en hoop dat we weldra terug met z’n allen zoals vanouds aan het sporten kunnen slaan.
Wie de filmpjes bekijkt, zal het beamen: Aartselaar is een echte sportgemeente met prestaties om trots op te zijn!”

Het Lokaal Bestuur Aartselaar wenst iedereen veel kijkplezier en wenst de laureaten een dikke proficiat met hun prestatie!