Beweegtoestellen houden Aartselaarse senioren gezond

Op 7 augustus 2016, over deze onderwerpen: Senioren, Sociaal Huis & OCMW, Sport

In de tuin van het Sociaal Huis ‘De Palmboom’ in de Kapellestraat staan sinds deze week 5 beweegtoestellen te blinken in de zon. Na de succesvolle proef vorige zomer, waarbij enkele beweegtoestellen werden gehuurd en op verschillende locaties in Aartselaar stonden opgestle, kocht het Sociaal Huis/OCMW van Aartselaar de toestellen nu definitief aan.

“De reacties vorige zomer op de komst van de toestellen waren ontzettend lovend”, zegt initiatiefneemster en OCMW-voorzitter Hilde Heyman (N-VA). “De Aartselaarse seniorenraad was ook vragende partij en evalueerde de toestellen vorige keer zeer positief. Daarom hebben we met de OCMW-raad besloten om de toestellen definitief aan te kopen. Hiervoor werd een budget van 10.000 euro vrijgemaakt. De toestellen kunnen tegen een stootje en zullen voortaan permanent in de tuin van het Sociaal Huis/OCMW staan. Iedereen is van harte welkom om ze te gebruiken, al mikken we in eerste instantie op onze Aartselaarse senioren. Meer sport en dagelijkse beweging is zeer belangrijk en houdt de mens gezond. Dit initiatief kadert dan ook perfect in onze doelstelling van ‘Gezonde Gemeente’.