Kathy Mommen

Bestuurslid

Kathy (1986) is oorspronkelijk afkomstig van Wilrijk. Ze verhuisde op 6-jarige leeftijd naar Reet omdat haar ouders er restaurant Den Boomgaerd openden. Na haar studies in 2009 trok Kathy met haar man naar Aartselaar, waar ze eerst in de Kapellestraat woonden en sinds 2016 jaar in de Wolffaertshoflaan.

Kathy ging naar de middelbare school in Kontich (Sint-Rita-college) en Antwerpen (Onze-Lieve-Vrouwecollege), waarna ze Rechten ging studeren aan de Universiteit Antwerpen.

Advocate en bedrijfsjuriste

In 2009 studeerde ze af en startte meteen haar carrière als advocate bij zakenkantoor Corbus Advocaten in Antwerpen, waar ze een brede opleiding genoot in het algemeen handelsrecht, vennootschapsrecht en bouwrecht.

Na 5 jaar advocatuur maakte Kathy de overstap naar de privé, waar ze zelfstandig bedrijfsjuriste was bij Benchmark Holdings, een Engelse beursgenoteerde groep actief in duurzame oplossingen voor de aquacultuur-sector.

Sinds 2018 werkt Kathy als legal recruitment partner bij Vialegis, een niche-kantoor actief in de werving & selectie van juristen en advocaten. Kathy is er mee verantwoordelijk voor de tak legal interim management.

Yogini en padel-adept

In haar vrije tijd kan je Kathy vinden op een yogamatje, padelcourt of tijdens een loopje in de straten van Aartselaar.

Na een jaaropleiding behaalde Kathy in 2021 haar diploma als erkend Vinyasa Yoga Teacher.

Haar vader, Patrick Mommen, is thans voorzitter van de Aartselaarse tennis- en padelclub SVAT. Haar moeder, Nancy De Schutter, is actief lid van de Aartselaarse petanque-club.

Actief in Aartselaar

Kathy is getrouwd met Gregory Chomé. Samen hebben ze twee kinderen (Julian – 2012, Romy – 2014). Het gezin is heel actief in Aartselaar. Zo speelt zoon Julian voetbal bij KSV Aartselaar. Dochter Romy danst bij Dance Duplex en doet aan atletiek bij AVKA. Daarnaast is het ganse gezin ook actief lid van tennis- en padelclub SVAT.

Sinds januari 2024 is Kathy bestuurslid van N-VA Aartselaar. Vanuit de intentie om zich maatschappelijk in te zetten en vanuit haar achtergrond als juriste, was de stap naar een lokale politieke partij een logische keuze. Thema’s als onderwijs, jeugd, gezin, verkeersveiligheid, wonen, sport en gezondheid sluiten sterk aan bij haar leefwereld. Ook (kinder)armoede is een thema dat haar zeer nauw aan het hart ligt.