Burgemeester Sophie De Wit trekt als lijsttrekker voor N-VA Aartselaar naar de gemeenteraadsverkiezingen

Op 20 november 2017, over deze onderwerpen: Algemene Partijwerking, Verkiezingen 2018

Op een ledenvergadering duidde N-VA Aartselaar dit weekend haar lijsttrekker aan voor de komende gemeenteraadsverkiezingen van 2018. De keuze valt logischerwijze op Sophie De Wit, de zetelende burgemeester. “We hebben deze legislatuur de kracht van verandering in Aartselaar uitgerold. En de verandering werkt in Aartselaar! Ons project is echter nog niet klaar, we willen zeer graag ook volgende legislatuur Aartselaar mooier en aangenamer maken”, zegt een gemotiveerde Sophie De Wit.

Voor N-VA-Aartselaar-voorzitter Miel Mertens is de keuze voor Sophie logisch. “Sophie werd door het bestuur unaniem voorgesteld als lijsttrekker voor de komende verkiezingen. De leden van N-VA Aartselaar keurden dat unaniem goed. Sophie haalde met 1589 voorkeurstemmen in 2012 het beste resultaat van alle Aartselaarse politici. Onder haar leiding behaalde N-VA 10 van de 23 gemeenteraadszetels. Sindsdien leidt ze als burgemeester met succes onze gemeente. We hebben een uitstekend team van sterke en gemotiveerde schepenen, gemeenteraadsleden, OCMW-raadsleden en bestuursleden. Daarnaast heeft Sophie als Kamerlid ook haar netwerk in Brussel, wat onze gemeente alleen maar ten goede kan komen.”

De verandering werkt in Aartselaar!

In een krachtige en emotionele speech bedankte Sophie De Wit haar team voor al het vertrouwen. “De verandering in Aartselaar werkt. Denk maar aan de uitbreiding van de kinderopvang, de renovaties in de scholen, de nieuwe verkeerscirculatie rond de scholen, de inzet op verkeersveiligheid, de bouw van de nieuwe sportaccommodatie, het volledig vernieuwde jeugdhuis,… De N-VA-visie op veiligheid werpt in Aartselaar haar vruchten af. De woninginbraken zijn in vrije val, politie wordt efficiënter ingezet en de buurtinformatienetwerken vermijden criminaliteit. En ons sociaal beleid laat de zwakkeren niet in de steek. Door ons activeringsbeleid helpen we meer inwoners aan werk en daalt het aantal leefloners in de gemeente. We zetten Aartselaar terug in beweging. We mogen trots zijn op wat we op korte tijd gerealiseerd hebben!”

Maar het werk is nog lang niet klaar voor Sophie. “We bereiden nu al heel wat zaken voor die komende legislatuur gerealiseerd kunnen worden. Denk aan de bouw van een nieuw zwembad, een splinternieuwe kleuterschool in wijk Buerstede of het nieuwe gemeenschapsproject op de terreinen van het oude gemeentemagazijn. Ook heel wat rioleringsprojecten zitten in volle voorbereidingsfase en daar willen we komende legislatuur de schop in de grond steken. We hopen dan ook het vertrouwen te krijgen van de Aartselarenaar om verder te werken. We hebben een fantastische N-VA-ploeg met veel competenties. Ik wil hen allemaal ontzettend bedanken, want zonder hen hadden we nooit zo ver gestaan.”

Veilig thuis in een welvarend Aartselaar

Het bestuur van N-VA Aartselaar bereidt nu verder de gemeenteraadsverkiezingen voor. “Het huidige beleid wordt geëvalueerd en een toekomstproject voor 2019-2024 wordt opgemaakt. Daarnaast werkt de N-VA aan een straffe lijst met 23 topkandidaten voor Aartselaar. Onze lijst en ons toekomstproject leggen we dan voor aan onze leden in juni 2018. In Aartselaar zullen we naar de kiezer trekken met de slogan ‘Veilig thuis in een welvarend Aartselaar’, conform met de nationale campagne van N-VA”, besluit een trotse voorzitter Miel Mertens.