Dringende herstellingswerken Kapellestraat

Door dringende herstellingswerken aan de rijbaan, zal de Kapellestraat in Aartselaar niet toegankelijk zijn voor doorgaand verkeer van maandag 20 december tot en met donderdag 23 december. De rijbaan wordt over de volledige breedte afgesloten tussen de doorgang van Kapellehof en het kruispunt met de Dokter Cuypersstraat.

Op maandag 20 december starten dringende herstellingswerken in de Kapellestraat. De afgelopen weken werd op twee plaatsen in de Kapellestraat (ter hoogte van huisnummers 55 en 38) schade aan het wegdek vastgesteld. Uit camera-inspectie blijkt dat er geen structurele problemen aan de riolering zijn. Maar door de verschillende verzakkingen, is het aangewezen om dit te controleren en te verstevigen. Anders kan de stabiliteit van de riolering in het gedrang komen door de slechte staat van de grondlagen.

Door deze herstellingswerken zal de Kapellestraat niet toegankelijk zijn voor doorgaand verkeer van maandag 20 december om 7 uur tot en met donderdag 23 december om 17 uur. Aangezien de werken over de ganse rijbaan moeten worden uitgevoerd, zal deze volledig afgesloten zijn vanaf de doorgang van Kapellehof  tot net voorbij het kruispunt van Dr. Cuypersstraat.

Alle handelaars en woningen blijven ten allen tijde bereikbaar. Voor voethangers en fietsers zal er steeds doorgang mogelijk zijn. Al zullen fietsers even moeten afstappen om hun weg te voet over het voetpad te vervolgen. Voor gemotoriseerd verkeer is een plaatselijke omleiding voorzien. De bussen van De Lijn volgen in deze periode de omleidingsreisweg van de wekelijkse markt.

Sophie De Wit, burgemeester: “Wij beseffen dat deze werken mogelijk hinder met zich meebrengen, maar hopen op ieders begrip. Zulke werken komen steeds ongelegen en dat is nu niet anders maar de huidige toestand laat ons weinig keuze. Om de hinder tot een minimum te beperken werd met de aannemer wel afgesproken om de straat onmiddellijk terug open te stellen van zodra de werken zijn uitgevoerd.”

Bart Lambrecht, schepen voor mobiliteit en openbare werken: “Het is een beleidskeuze geweest om de rioleringswerken van de Kapellestraat en het Laar uit te stellen naar begin volgende legislatuur. Na de problemen met de A12 en corona, zou ons dorpscentrum een jaar open leggen voor heel wat handelaars mogelijk de doodsteek zijn. Dat willen we vermijden en zo onze middenstand zuurstof geven. Maar het houdt wel in dat we de staat van de weg en de riolering regelmatig in het oog moeten houden en monitoren. Het probleem dat zich nu stelt is pas zeer recent aan het licht gekomen en het dwingt ons over te gaan tot een snel herstel. Hopelijk is het al na enkele dagen opgelost en kan de Kapellestraat er terug even tegenaan. Belangrijk is dat al onze handelaars in de Kapellestraat tijdens die paar dagen steeds bereikbaar blijven.”