Yves Hulin

Bestuurslid

Yves is geboren in 1973 en woont in de Eglantierlaan, in de wijk Lindenbos. Niet enkel zijn geliefde (Els Van Geet) vond hij in Aartselaar maar ook de liefde voor wijk Lindenbos. Toen Yves huwde –in het mooie najaar van '95- met Els was dit in het toenmalige kappelletje in de wijk Lindenbos waar nu de turnzaal is van de wijkschool. Samen hebben ze 2 kinderen, Robin (’01) en Sander (’04).

Basketbal
Na het beëindigen van zijn studies (elektromechanica) heeft Yves gewerkt in en rond de haven van Antwerpen. Momenteel werkt hij al meer dan 20 jaar voor een chemisch bedrijf als planner/werkvoorbereider.

Heel zijn jeugd bracht Yves door op een basketbal veld en speelde ook bij Aartselaar BBC. Na het beëindigen van zijn actieve periode als speler is Yves coach geweest bij Aartselaar BBC. Momenteel is Yves actief als scheidsrechter bij basketbal Vlaanderen.

Wijkraad Lindenbos en BIN Lindenbos
Via zijn schoonvader rolde Yves direct in de wijkraad Lindenbos. Hij was ongeveer 15 jaar voorzitter en aansluitend enkele jaren penningmeester bij wijkraad Lindenbos. Niet enkel verschillende adviezen leverde hij als wijkraadvoorzitter af aan de gemeente Aartselaar, maar ook organiseerde hij mee de vele activiteiten zoals de kerstborrels, Valentijns ontbijten, burendagen, …

Yves zette enkele jaren geleden (2014) mee zijn schouders onder de oprichting van het Buurt Informatie Netwerk Lindenbos (BIN Lindenbos). Deze BIN’s werden opgericht in heel de gemeente Aartselaar en hebben hun bestaan al bewezen door mee te helpen aan het oplossen en voorkomen van bepaalde feiten. Yves is nog steeds de coördinator van deze BIN.

Politiek

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018 werd Yves rechtstreeks verkozen als gemeente- en OCMW-raadslid voor de N-VA bij de gemeente Aartselaar. Vanuit zijn financiële interesse nam Yves het voorzitterschap op van de commissie Bestuurszaken. Daar veiligheid beroepsmatig en via het BIN steeds bovenaan staat, is Yves ook afgevaardigd als politieraadslid in de politiezone HEKLA, voor een veilig en aangenaam Aartselaar.