N-VA Aartselaar maakt volledige lijst bekend

Op 3 juli 2018, over deze onderwerpen: Algemene Partijwerking, Verkiezingen 2018

N-VA Aartselaar trekt in oktober met een heel straffe lijst naar de gemeenteraadsverkiezingen. “De lijst is een goede mix van ervaring en gedreven nieuwkomers. 11 mensen stonden in 2012 ook al op onze lijst, daarnaast zetten 12 mensen hun eerste stappen in de politiek. Geografisch hebben we een goede spreiding over Aartselaar en de verschillende wijken. We zijn tot slot ook heel bewust voor verjonging gegaan, wat met een gemiddeld leeftijd van 47 jaar en 7 kandidaten onder de 33 jaar ook perfect gelukt is”, zegt een zeer gemotiveerde burgemeester en lijsttrekker Sophie De Wit.

N-VA Aartselaar telt momenteel 14 mandatarissen, inclusief provincieraadslid Katleen Van Hove. Zij houdt de actieve politiek voor bekeken om professionele redenen. Verder komen ook gemeenteraadsleden Blondje Joosten en Jos Mertens niet langer op. Zij willen kansen bieden aan de jongeren.

Dat burgemeester Sophie De Wit de lijst trekt, was al langer gekend. Zij wordt gevolgd door de N-VA-schepenen, met Bart Lambrecht op plaats 2, Hilde Heyman op 3 en Mark Vanhecke op 4. Schepen Eddy Vermoesen is lijstduwer.

Omdat er digitaal gestemd wordt, heeft de verkiezingslijst 2 kolommen. Gemeenteraadsvoorzitter Jan Van der Heyden trekt op plaats 13 de tweede kolom, terwijl fractieleidster Paula De Leeuw van op plaats 12 de eerste kolom duwt.

De eerste kolom wordt verder ingenomen door gemeenteraadslid Anouk Beels (plaats 5), Bart De Hertogh (6), Yves Hulin (7), Latoya Nauwelaers (8), OCMW-raadslid Guido D’eer (9), Rosanne De Gryse (10) en Joris De Bie (11).

Met Bart Lambrecht, Latoya Nauwelaers, Rosanne De Gryse en Joris De Bie staan er dus liefst 4 jongeren op mooie plaatsen in de eerste kolom!

Ook in de tweede kolom duiken enkele straffe namen op. Achter Jan Van der Heyden (plaats 13) staan OCMW-raadslid Nicole Caremans en gemeenteraadslid Anne Van Ruyssevelt.

Verder vinden we Joris De Boeck op 16, Aartselaars ondernemer Geert Baudewijns op 17, Paul De Wilde op 18 en Simone Mertens – Van De Vijver, de vrouw van uittredend gemeenteraadslid Jos Mertens en één van de drijvende krachten achter het jaarlijkse Uniceftornooi, op 19.

De lijst wordt dan weer afgesloten met jong geweld. Met Sylvie Dessoy (plaats 20), uitbater van café Derby Wannes Oksuz (21) en Isabelle Vrancken (22) staan er drie twintigers na elkaar op de lijst. Isabelle Vrancken is bovendien de Aartselaarse kandidaat voor de provincieraadslijst, waar zij op plaats 5 een verkiesbare plek heeft gekregen. Zij ondersteunt daarnaast dus ook de Aartselaarse lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Huidig eerste schepen Eddy Vermoesen duwt tot slot de kieslijst van N-VA Aartselaar.

“Met deze ploeg trekken we met vertrouwen naar de kiezer. Het is ons doel om ons N-VA-beleid in Aartselaar verder te zetten en vanuit het gemeentebestuur verder te blijven werken aan een aangenaam Aartselaar. We hebben tien speerpunten naar voor geschoven die we ontzettend graag de komende legislatuur in uitvoering willen brengen”, besluit burgemeester en lijsttrekker Sophie De Wit.

De lijst werd unaniem goedgekeurd op de ledenvergadering van N-VA Aartselaar.

De volledige lijst:

1. Sophie De Wit